Yksilöhaastattelu: Liisa Fredriksson




Kirjastokierros-haastattelu 

Ehdokas: Liisa Fredriksson
Puolue: Keskusta
Äänestysnumero: 493 


Mikä on pääagendasi tai teemasi kuntavaaleissa? 

Minulla on oikeastaan kolme teemaa. Olen terveysehdokas ja ensimmäinen teemani on terveyden edistäminen. Se tapahtuu monella kunnan alueella kaavoituksesta, rakentamisesta, joukkoliikenteestä ja ruokailusta lähtien. Toinen teemani on ympäristön vaaliminen. Myös se on teemana todella laaja ja menee läpi kaiken toiminnan. Kolmas teemani on kulttuurin kukoistus. Nämä kolme teemaa saavat minut innostumaan.

Ketkä ovat potentiaalisia äänestäjiäsi? 

Yksi kohderyhmä, jonka voisin ajatella äänestävän minut ovat terveysalan ihmiset ja koska harrastan musiikkia ja kuulun erilaisiin yhdistyksiin, myös näiden kautta voisin saada potentiaalisia äänestäjiä. Äänestäjiä voi myös olla seurakunnan puolelta.

Miten näet kirjaston nykytilanteen? 

Turussa on todella hyvän oloinen tilanne. Ei muuta kuin eteenpäin. Henkilökunta vaikuttaa todella innostuneelta ja hoitaa asiat varmasti hyvin. 

Millaiset mahdollisuudet itselläsi ja puolueellasi on ajaa kirjastojen asiaa? 

Voin itse edistää tätä käymällä kirjastossa ja käyttämällä palveluita. Puolueelle ja puoluekavereille voin kertoa mikä on kirjaston merkitys.

Millainen merkitys kirjastolla omassa elämässäsi?

Kirjastolla oli minulle lapsena ja nuorena todella suuri merkitys. Kouluaikoina raahasin viikoittain kassin kirjoja kotiin ja luin ja luin. Nyt olen siitä todella kiitollinen. Viime aikoina olen tosin käyttänyt vähemmän kirjastoa, mutta minulla on kyllä kirjastokortti. Ehkä tämä kierros innostaa taas käymään useammin.

Lempikirjasi tai -kirjailijasi ? 

Mainitsisin Jussi Valtosen Finlandia-kirjan He eivät tiedä mitä he tekevät. Se on todella hieno ajan kuva. Saaristoystävänä myös Ulla-Lena Lundbergin Jää on hieno teos. Tietysti yksi juttu ovat venäläiset klassikot.  

Kommentit

Suositut tekstit